Kort forklart, hva er SEM?

Search engine marketing eller gjerne søkemotormarkedsføring på norsk, er en strategi som går ut på å bruke betalt annonsering på Google sin søkemotor. I kontrast til SEO er SEM en teknikk som kan fungere raskt, om man gjør det riktig. Ved hjelp av annonsering på Google søk kan man få potensielle kunder, økt trafikk og konverteringer.

SEM

  • Fordeler med SEM

    Det er flere fordeler med SEM. f.eks.: Man betaler kun per klikk, og du velger selv hvem som kan se annonsene dine. Her får kunden skreddersydde annonser som passer deres interesser, noe som gir oss en unik mulighet til å få potensielle kunder på en billig måte.

  • Ulike annonser til ulike målgrupper

    Med SEM er mulighetene mange. Vi kan tilby alt i fra å nå toppen i Google søk til annonser på YouTube, eller sosiale medier. Dette gir fleksibilitet til å nå ut til din målgruppe.

  • Høy synlighet

    Ved å bruke en SEM strategi kan man plassere annonsene sine øverst på søkeresultatsidene. Dette resulterer i svært synlige annonser for den aktuelle målgruppen. En annen fordel er at annonsene vil vises straks etter kampanjestart. Noe som resulterer i at man kan få potensielle leads så snart man har startet Google ads kampanjen.

  • Fleksibilitet & kontroll

    SEM gir bedrifter full kontroll over hele aspektet vedrørende din annonse, som feks: budsjettet, budstrategi, annonse innhold, og målgruppe. Dette gjør at vi kan tilpasse annonsene underveis i en kampanje for å nå flest mulig i vår målgruppe.

    Ytterligere tilbyr vi detaljerte rapporter og analyseverktøy for å måle ROI (return on investment), konverteringer, og ytelse i sanntid.