Fordelene med tilstedeværelse på Google

Etter at telefonboken forsvant ble Googles søkemotor vårt nye orakel. Vi spør Google om alt, fra enkle ting som “veien til Circle K” eller “hvordan fikse vannlekkasje”, til “Rørlegger/tømrer nær meg”.

Google søk kan gi deg et fortrinn ovenfor dine konkurrenter. Ved å vise tilstedeværelse med de rette søkeordene er det akkurat din bedrift som vises på Google neste gang en potensiell kunde trenger hjelp. Ved å implementere en god SEO praksis og holde dette vedlike over tid vil din bedrift kunne nyte godt av synlighet på nett. Synligheten vil kunne bidra til nye kunder og styrke din kredibilitet blandt både din målgruppe samt personer i samme miljø.

SEM er også en populær markedsføringsmetode for å plassere seg på toppen av Google søk. Denne metoden vil få deg til topps på Google på svært kort tid. Og med rett kompetanse kan den hjelpe deg til å nå ut til din kundegruppe og fremtidige målgruppe over natten.

Fordelene med Google søk er mange. I korte trekk gir synligheten deg mulighet for internasjonal eksponering om dette er noe du ønsker. Du vil bli sett i lokale Google søk. Lokal markedsføring er svært attraktivt da det kan føre til potensielle kunder i nærområdet. Ved å være synlig på søkemotor sidene til Google vil du vil få bygget en tillit og troverdighet til din bedrift og ditt brand. Andre goder ved kontinuerlig jobbing med SEO & SEM, er at du vil få en høyere konverteringsrate. Når nettsidene dine er optimalisert for søkemotorene vil dette kunne føre til mer konvertinger innen feks; kjøp, påmeldinger, eller henvendelser.

Next
Next

Hvorfor bør man bruke SoMe?